Evet, saygıdeğer okurlarım ahretini bilen dünya nimetlerine veya lezzetlerine itibar etmez. Çünkü Numan B Beşirden rivayet edilmiştir ki Hz. Ömer B Hattab, insanoğullarının sahip oldukları dünyalıkları zikrederek şöyle demiştir” ben Ressulullahın karnını doyuracak çürük bir hurma bulamadığından açlıktan iki büklüm kıvrandığını görmüştüm” Müslüm Rivayet Etmiştir 473
Buradaki hadisi şerif peygamber efendimizin zühtüne işaret etmektedirler ki din kurallarına sıkı sıkıya bağlılık uyarlık dünya zevklerini bir yana bırakarak kendini ibadete vermektir. Resulullahın bu hayatı fakirlikten ve ya hiçbir şeye sahip olmamasından kaynaklanmıyordu çünkü efendimiz ahreti tercih ettiğinden eline geçeni ahiret yollarına infak ediyor ve gözünü gönlünü dünyalık şeyler meşgul etmiyordu. Diğer taraftan bu zühd hayatı ümmeti için örnektir. Dünyanın şehvetlerine ve lezzetlerine dallamamalarının kendi yaşantısı ile de tavsiye ediyordu. Ve bizzat etmiştir de.
Yine Ebu Hureyre Radyallahu anda rivayet edildiğine göre peygamberimiz (SAV) Efendimiz şöyle buyurmuştur “dünya müminin zindanı kafirinde cennetidir” Müslüm Zühd 1 Tirmizi Zühd 16 İbni Mace Zühd 3
Evet, saygıdeğer okurlarım açıklamasına gelince dünyanın mümine zindan kafire cennet oluşu ve olgusu ebedi olan ahret yurdu hayatındaki hallerine kıyasladır. Çünkü Allah Zülcelal hazretleri müminler için o kadar büyük sevaplar ve kalıcı nimetler hazırlamıştır ki bu dünyadaki en üstün nimetler ve en lüks yaşayış tarzları ile onunla kıyas edilemez. Kafirler için ahirette hazırlanmış olan ceza ve azap o derece büyüktür ki dünyanın en sıkıntılı hayatı bile onlar için adeta bir cennet sayılır.
Evet saygıdeğer okurlarım bir başka açıdan bakıldığında müminle r bu dünyanın pek çok zevklerini eğlencelerini lezzetlerini ve şehvetlerini Allah tarafın dan haram kılınmış olduğu için terk etmektedirler. Çünkü onlardaki Allah korkusu ve saygısı bunları yapmalarına engel olur. Kafirlerin ise böyle bir endişeleri yoktur. Onlar bu dünyadan ibaret saydıkları ve Allahın emir ve yasaklarını dinlemedikleri için esasen çok çok kısa olan bu geçici dünya hayatı onlar için bir cennet niteliği taşır. oysa bu dünyadaki sorumsuz yaşayışları ahretteki ceza ve azablarını arttırır.
Evet, saygıdeğer okurlarım müminler için bu dünyanın zindan oluşu derece derecedir. Allah Zülcelal hazretlerinden daha çok korkanlar için bu dünya sıkıcı bir hapishanedir çünkü onlar Allah Zülcelalin yasak kıldığı her şeyden olabildiğince kaçınırlar dindarlıklarındaki hassasiyetleri az olanlar için ise daha rahat bir hapishane sayılabilir. Çünkü onlar birinciler kadar ince eleyip sık dokumazlar tabi ki herkesin ahret hayatındaki mükafatı dünyadaki yaşayışına göre olacaktır.
Evet, dolayısıyla ahretteki mükafatı dünyadaki yaşayışına göre olacaktır. Dolayısıyla ahretteki mutlu hayat gören müminler dünyadaki geçirdikleri hayatın bir hapis hayatı olduğunu kafirler ise dünyadaki hayatlarının cennet olduğunu anlayacaklardır.
Evet saygı değer okurlarım yukarıdaki hadisi şeriften de anlayıp öğrendiklerimize göre üç önemli durumu dile getirmektedir.
Birincisi olarak şöyle ki bir Müslüman dünyaya çok aşırı derecede bağlanmaktan ve ona karşıda çokça sevgi beslemekten kaçınmalıdır ve uzak durmalıdır.